Projekt
Škola podporujúca zdravie
- od roku 1998 naša škola je členom národnej siete škôl podporujúcich zdravie
v Slovenskej republike. Je úlohou školy, aby rozvíjala praktické vedomosti
a zručnosti žiakov a študentov v oblasti zdravotnej výchovy.
Infovek –
projekt zameraný na zavádzanie IKT do vyučovania. Zmyslom Projektu Infovek je
pripraviť mladú generáciu na Slovensku pre život a uplatnenie sa v informačnej
spoločnosti XXI. storočia.
„Vzdelávaním pedagogických
zamestnancov k inklúzii marginalizovaných rómskych komunít“ - od 1. októbra 2011
implementuje Metodicko-pedagogické centrum národný projekt, ktorý je
spolufinancovaný z Európskeho sociálneho fondu v operačnom programe
Vzdelávanie. Cieľom projektu je prostredníctvom vzdelávania pedagogických
zamestnancov a odborných zamestnancov zlepšiť vzdelanostnú úroveň osôb z
marginalizovaných rómskych komunít a tým vytvoriť potrebné kompetencie pre ich
ďalšie vzdelávanie a úspešnú adaptáciu pre potreby trhu práce.
Podpora profesijnej
orientácie žiakov ZŠ na odborné vzdelávanie a prípravu prostredníctvom rozvoja
polytechnickej výchovy zameranej na rozvoj pracovných zručností a práca
s talentami - Špecifickými cieľmi projektu sú inovácia obsahu
a metódy, skvalitnenie výstupov vzdelávania pre potreby trhu práce vo
vedomostnej spoločnosti. Projekt sa orientuje aj na prípravu a ďalšie
vzdelávanie pedagogických zamestnancov na získanie a rozvoj kompetencií
potrebných na premenu tradičnej školy na modernú. Prostredníctvom národného
projektu chceme podporiť aj rozvoj práce s talentami na
základných školách, ktorá je nevyhnutná na zvyšovanie záujmu žiakov
o odborné vzdelávanie a prípravu. Realizáciou projektu budú žiaci
zapojených ZŠ zorientovaní v problematike profesijnej orientácie na OVP
a budú vedieť reálne posúdiť svoje budúce pracovné možnosti a podľa
toho budú vedieť vykonať optimálnu profesijnú voľbu vo vzťahu k OVP.
Komplexný poradenský systém prevencie a
ovplyvňovania sociálno-patologických javov v školskom prostredí – Hlavné ciele projektu:
Zefektívniť systém výchovného poradenstva a prevencie (ďalej „VPaP“) – modernizovať pracovné podmienky, inovovať metodologické nástroje, metodiky, poradenské metódy, ďalším vzdelávaním zamestnancov systému VPaP s osobitným zreteľom na ich prácu so žiakmi so ŠVVP
Digitalizovať prostredie a diagnostické nástroje využívané v systéme VPaP
Inovovať, aktualizovať (reštandardizovať) psychodiagnostické nástroje, metodiky, testy, inovovať poradenské metódy a sprístupniť ich pre všetkých zamestnancov systému VPaP
Skvalitniť interdisciplinárnu spoluprácu v rámci systému VPaP
Zefektívniť prípravu žiakov ZŠ so ŠVVP pre trh práce, uľahčiť ich sociálnu inklúziu, zvýšiť ich zamestnateľnosť, zníž pravdepodobnosť marginalizácie na trhu práce – čo predstavuje preventívny prístup pred možnou nezamestnanosťou, osobitne pred dlhodobou nezamestnanosťou
Moderné vzdelávanie - digitálne vzdelávanie pre všeobecno-vzdelávacie predmety - Strategickým cieľom je obsahová prestavba vzdelávania na základných a stredných školách s využitím inovatívnych foriem a metód výučby. Tá prispeje k zvýšeniu pripravenosti budúcich absolventov na súčasné a budúce potreby trhu práce, čím sa zvýši tvorba pridanej hodnoty pracovnej sily v SR a dlhodobej konkurencieschopnosti SR. Špecifickým cieľom je inovácia obsahu a metód výučby, skvalitnenie výstupov vzdelávania pre potreby trhu práce vo vedomostnej spoločnosti.
Transformácia
výchovno-vzdelávacieho procesu na slovenských základných a stredných
školách umožní učiteľom flexibilne používať digitalizovaný obsah učiva
a viesť hodiny vysoko interaktívnou formou. Učitelia sa zároveň aktívne
podieľajú na tvorbe digitálneho obsahu predmetov, čím zhodnocujú
a uchovávajú svoje praktické skúsenosti a zručnosti.
Zvyšovanie kvality
vzdelávania v základných a stredných školách s využitím
elektronického testovania – Národný projekt je spolufinancovaný z prostriedkov EÚ z OPV. Účelom
zmluvy je zabezpečenie aktívnej účasti školy v projekte spočívajúci
v testovaní žiakov.
Elektronizácia
vzdelávacích systémov regionálneho školstva - Do nášho vzdelávacieho procesu vstúpi digitálna trieda, ktorá bude
predstavovať ucelené riešenie s procesnou podporou zavádzania prvkov
digitálnej výučby do všetkých fáz vzdelávacieho procesu - prípravy na hodinu,
samotného vyučovania a následnej domácej prípravy. Poskytovaný vzdelávací
obsah bude na mieru prispôsobený moderným koncovým zariadeniam s dotykovým
ovládaním pre zabezpečenie plynulého prechodu od tradičných foriem výučby
k výučbe s využitím digitálnych prvkov. Pre našu školu bol dodaný set
tabletov spolu s routerom pre vybavenie digitálnej učebne. Pre vyučovanie
na tabletoch bude zároveň prispôsobených 250 vzdelávacích jednotiek pre
prírodovedné predmety matematika, fyzika, chémia a biológia.
Aktivizujúce metódy vo výchove - Špecializuje sa pritom na profesionálne zvládnutie využívania aktivizujúcich metód vo výchove nielen v reálnom prostredí, ale i v spojení s novými informačnými technológiami. Účastníci vzdelávania, pracujúci v oblasti výchovy si posilnia kompetencie v implementácii aktivizujúcich metód do praxe, tak aby ich dokázali využívať v prospech formovania základných hodnôt detí a mládeže, posilnenia mediálnej gramotnosti a znižovania výchovných problémov.
„Škola,
ktorej
to myslí“
Spojená škola,
J.A.Komenského 5, Rožňava v školskom roku 2011/12 sa úspešne
uchádzal
o zapojenie do piateho ročníka programu „Škola,
ktorej to myslí“. Program u žiakov rozvíja
samostatné,
kreatívne a kritické myslenie, schopnosť analyzovať informácie
a efektívne vytvárať a vyjadrovať vlastný názor. 20
pedagógov zo
Spojenej školy sa aktívne zapája do jednotlivých vzdelávacích aktivít.
Projekt „Škola, ktorej to myslí“ po lektorskej a organizačnej stránke zabezpečuje Združenie Orava pre demokraciu vo vzdelávaní. Náklady programu z prevažnej časti hradí Stredoeurópska nadácia (CEF).
A Fábry
Zoltán Alapiskola és Szakközépiskola a 2011-12-es tanévben
bekapcsolódott a GONDOLKODÓ ISKOLA ötödik évfolyamába. Ez
a program
a tanárok által elsajátított új módszerek, technikák,
tanulásszervezési
módok segítségével fejleszti a diákok önálló, kreatív, kritikus
gondolkodásmódját,
az információk megfelelő feldolgozásával az önálló véleményalkotást. Az
iskola
húsz pedagógusa kapcsolódott be a projektbe.
A
GONDOLKODÓ
ISKOLA elnevezésű projekt szervezési hátterét, a lektorokat a „Združenie
Orava pre demokraciu vo vzdelávaní“ elnevezésű
szövetség biztosította. A program anyagi támogatója
a Közép-európai
Alapítvány (CEF).